Karl Sköld, områdeschef

Det viktigaste för ett lyckat projekt är att förstå kunden. Inställningen att det är andras pengar vi hanterar gör alla våra medarbetare oerhört duktiga på kostnadsstyrning.

Hero ImageHero Image

Det bästa med mitt jobb är att se resultaten. När vi efter mycket slit ser ett projekt gå i mål tidigare än tänkt, och till en billigare peng, tack vare vår gemensamma laginsats och projektledningsmetodik. När jag märker hur nöjd och glad kunden blir och hur stolta våra medarbetare är, hur mycket vi tillsammans har utvecklats under projektets gång.

Min arbetsuppgift är att sköta våra projekt i östra Sverige. I praktiken innebär det att leda våra projektdeltagare i de stora frågorna, att stötta dem i de små frågorna och att följa upp allting på ett tryggt sätt. Jag har även mycket kundkontakt, både inom de projekt vi har och med kunder som vill veta mer om ByggDialog och vårt arbetssätt.

Vi är alltid medvetna om att det är kundens pengar vi hanterar. Alla våra medarbetare tar stort ansvar för att varje krona används rätt. Det skiljer oss från andra byggbolag, där den ekonomiska hanteringen ofta ligger hos en enskild person.

Personligen känner jag att ByggDialog som entreprenör är otroligt mån om att varje projekt går som kunden har tänkt. Eftersom förtroendet är en viktig parameter när vi blir upphandlade måste vi varje gång visa att vi gör bra projekt och går att lita på.