17 april 2018

Vi söker en engagerad kommunikatör till ByggDialog

NYHETVill du ha ett roligt och omväxlande jobb där du får vara med och driva och utveckla vårt kommunikationsarbete

Läs mer
Hero ImageHero Image

Vill du ha ett roligt och omväxlande jobb där du får vara med och driva och utveckla vårt kommunikationsarbete och stärka företagets varumärke? Just nu söker vi en engagerad kommunikatör som vill vara med och skapa effektiv och kraftfull kommunikation för vår fortsatta expansion. Tjänsten är ett föräldravikariat med placeringsort i Karlstad.

 

Som kommunikatör hos oss arbetar du både operativt och strategiskt med bolagets interna och externa kommunikation. Det är en självständig roll där du har möjlighet att driva och utveckla kommunikationsarbetet i företaget med fokus på externkommunikation, marknadsföring och employer branding. Vi är sedan ett par år inne i en utvecklingsfas i vårt kommunikationsarbete med flera spännande områden/projekt att utveckla och förvalta.

ByggDialog växer just nu både geografiskt och personalmässigt. Du arbetar därför nära VD och verksamhetsutvecklare i det strategiska marknadsarbetet samt med våra projektchefer i region Väst, Öst och Mitt i olika pågående marknadsföringssatsningar och byggprojekt. Du samarbetar även med HR/personal kring bl.a. employer branding samt stöttar våra medarbetare i kommunikationsfrågor.

Arbetet innebär:

  • * Planera och genomföra externa och interna kommunikationsinsatser
  • * Ta fram och publicera texter, film och foto för web, sociala medier, nyhetsbrev, kampanjer m.m.
  • * Driva och utveckla företagets närvaro online samt aktivt följa upp våra aktiviteter och marknadsinsatser
  • * Innehållshantering och uppdatering av externwebb och övriga kanaler
  • * Bidra i utvecklingen av vårt externa marknadsarbete i nära samarbete med projektchefer, verksamhetsutvecklare, VD och HR.
  • * Arbeta med utvecklingsfrågor inom kommunikationsområdet i stort
  • * Grafisk produktion av broschyrer, annonser, mässmaterial och övriga trycksaker
  • * Delta i ledningens planeringsmöten och där driva kommunikationsfrågor
  • * Ge kommunikationsstöd i byggprojekt
  • * Anbudsarbete och projektbevakning
  • * Employeer branding
  • * Internkommunikation

 

Vem söker vi?
Du är en positiv, kreativ och lösningsorienterad person som är van att arbeta självständigt och trivs med att ta eget ansvar. Minst lika viktigt är att du är lyhörd, prestigelös och har förmågan att skapa goda relationer. Att hantera flera projekt och arbetsuppgifter parallellt är inga problem för dig. Du är flexibel och har lätt för att skifta fokus mellan arbetsuppgifter om så krävs, samt att arbeta mot deadlines.

Vi vill gärna att du har ett par års erfarenhet av arbete som kommunikatör eller liknande roll, men du kan även vara nyexaminerad. Du är bra på att utforma text, har kunskaper i verktyg för bildbehandling och layout samt är van vid att arbeta med webb och sociala medier. Erfarenhet av WordPress är ett plus. Du har också förmåga att på ett pedagogiskt sätt förankra vikten av medveten kommunikation internt och gärna erfarenhet av strategiskt kommunikationsarbete.

Ansökan
Vi ser fram emot att få in din ansökan, senast den 13 maj. Vi gör urval löpande, så tveka inte att söka tjänsten redan idag. Mejla din ansökan till HR, lena-kajsa.hoglind@byggdialog.se.

Har du frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta vår marknadskoordinator och kommunikatör Julia Runervik, julia.runervik@byggdialog.se eller 010-459 88 54.

Tjänsten är ett föräldravikariat t.o.m september 2019. Vi ser gärna att du börjar 1 juni 2018 för att ha möjlighet att jobba parallellt med vår kommunikatör, men startdatum kan diskuteras.

Kort fakta om oss

ByggDialog är ett byggentreprenadföretag specialiserade på partnering i byggprojekt. För oss är det viktigt att det vi bygger är meningsfullt och hållbart. Därför bygger vi främst samhällbärande byggnader som skolor, sjukhus och industrier. Med kompetenta, engagerade medarbetare leder och organiserar vi hela bygg- och partneringprocessen redan i tidigt skede, för att sedan ta totalentreprenadansvaret för projektering och genomförande. Vi har kontor i Stockholm, Göteborg och Örebro med huvudkontor i Karlstad. ByggDialog startade 2007 och har idag ca 160 anställda och en omsättning på drygt 1 mdkr.

Besök oss gärna på Instagram @byggdialog_ab för att få en inblick i vår vardag.